Morgan 3 Wheeler

Historia tego samochodu rozpoczyna się w roku 1927.

A nawet wcześniej. Pierwszego trójkołowca Morgan Motor Company wyprodukowała w 1910 roku. Był to model znany po nazwą Standard Popular i przypominał 3 Wheelera tylko układem konstrukcyjnym. Służył do codziennej jazdy, rekracji a nawet dostarczania pieczywa do sklepów i był jednym z najtańszych sposobów na poruszanie się pojazdem mechanicznym po brytyjskich drogach. Był powolny i wywrotny, ale dostępny. Ta dostępność spowodowała, że w warsztatach i garażach zaczęły dziać się rzeczy nieuniknione: właściciele zabrali się za doskonalenie konstrukcji; aby osiągać większe prędkości, aby pokonywać szybciej zakręty i wygrywać zawody. Fabryka Morgana szybko dostrzegła ten trend – już w 1913 roku na rynku pojawił się Morgan Grand Prix – wierna kopia pojazdu, który wygrał wyścig Grand Prix we francuskim Amiens. Ten model ewoluował w iście sportowym jak na owe czasy tempie. W 1920 roku Morgan pokazał model Aero, a w 1927 – Sports Aero, który w 1933 roku uzyskał opływowe, niskie nadwozie i nową nazwę: Super Sports. W takiej wersji produkowano go aż do wybuchu II wojny światowej.

Przenieśmy się teraz o niemal 90 lat w czasie i tysiąc kilometrów na południe od manufaktury w Malvern Link. Salon samochodowy w Genewie, edycja 2011. Morgan Motor Company proponuje klientom coś absolutnie wyjątkowego. Nie replikę Super Sporta, którą kilkunastu kolekcjonerów kupi aby przechowywać w hermetycznie zamkniętych garażach, tylko prawdziwy sportowy pojazd służący do aktywnej, zaangażowanej jazdy – czerpiący pełnymi garściami ze stylizacji szalonych lat ’30 XX stulecia, nawiązujący do brytyjskich tradycji lotniczych i zapewniający niepowtarzalne wrażenia na drodze. Moggie, bo tak nazywają Morgany ich właściciele, nie jedzie – on dosłownie frunie nad asfaltem, zapewniając właścicielowi niezrównaną frajdę w najbardziej eleganckim, brytyjskim stylu.

Egzemplarz, który trafił do G’zox Polska Auto Detailing to wyjątkowy 3 Wheeler z limitowanej serii Gulf Edition. Jest takich tylko sto na całym świecie, powstały aby uczcić starty Morgana w najbardziej prestiżowych zawodach motorowych globu – cyklu World Endurance Championship, którego ukoronowaniem jest 24-godzinny wyścig w Le Mans. Według wszelkich danych to jedyny egzemplarz w Polsce. Trafił w dobre ręce pasjonata motoryzacji i dobrego smaku, który zwrócił się do G’zox Polska o doprowadzenie trójkołowca do perfekcyjnego stanu.

Nie było to łatwe. 3 Wheeler ma wprawdzie dużą powierzchnię boczną, ale jego silnik (dwucylindrowa jednostka motocyklowa produkcji S&S Engines o pojemności aż 2 litrów!) wymaga zegarmistrzowskiej precyzji podczas czyszczenia żeberek cylindrów. Dużym wyzwaniem było odpowiednie zabezpieczenie eksponowanych, gorących rur wydechowych. Środek wykonany jest z ogromną starannością, a lotnicze inspiracje powodują, że zapewnienie mu doskonałości jest trudną, ale dającą fenomenalne efekty pracą.

3 Wheeler jest pojazdem sezonowym. Po doprowadzeniu do perfekcji spędzi zimę w ciepłym garażu a wiosną znów ruszy na drogi, budząc radość właściciela i uśmiechy na twarzach obserwatorów.

Morgan 3 Wheeler

  • Kompletny detailing z pakietu G’zox Hi Mohs
  • Karoseria: powłoka kwarcowa G’zox Hi-Mohs Coat o twardości 7 w skali Mohsa
  • Elementy wnętrza: G’zox Nano Hard
  • Koła / opony: powłoki G’zox Wheel Coat / G’zox Tire Coat
  • Lampy: powłoka G’zox BG Headlight Cleaner & Coat
  • Szyby: powłoka G’zox HyperView

Dodaj komentarz