G’zox z bliska: kim jesteśmy?

Detailing to nie jest chwilowa moda. G’zox zajmuje się nim w Japonii już od 60 lat.

Nitto Chemical Corporation założono w 1954 roku. Gdy Japonia zaczynała budować swój przemysł samochodowy, niewielka firma zlokalizowana na peryferiach Osaki rozpoczęła produkcję wosków do pielęgnacji samochodów. Nie był to przypadek, bo japońskie auta były wtedy bardzo specyficzne. Choć rozwój branży motoryzacyjnej Japończycy zawdzięczają Ameryce, konstruowano tu samochody według zupełnie innych założeń niż w USA. Tam samochody były coraz większe a ich silniki rozrastały się o kolejne cylindry i litry pojemności skokowej. W Japonii po prostu nie było na takie auta miejsca. Odległości są mniejsze, ulice ciaśniejsze, a relatywnie wysokie ceny samochodów powodowały, że niewielkie auta kupowane były na długie lata. Naturalne więc było, że trzeba o nie zadbać.


neoA w Japonii dbanie o karoserię ma swoje przyczyny. Klimat powoduje, że auta są poddawane długotrwałej ekspozycji na słońce, które sprawia że lakier płowieje a uszczelki schną i parcieją. Bez konserwacji nadwozia japońskie auta szybko traciłyby dobry wygląd. Mało kogo jednak było stać na drogie amerykańskie produkty. Dlatego pierwszy produkt Nitto – wytwarzany z japońskich surowców wosk Golden Neo Polish z roku 1954 – stał się natychmiast rynkowym przebojem.
Firma rozwijała swoją ofertę i w latach ‘60 XX wieku wprowadziła do sprzedaży produkt, który spowodował, że Nitto zmieniło nazwę i z niewielkiego przedsiębiorstwa stało się światowej klasy koncernem. Był to wosk Soft99. Jego wyjątkowość polegała na domieszce środka antystatycznego, który powodował, że na karoserii samochodu nie osiadał brud i kurz. Soft99 był tak popularny, że firmę Nitto identyfikowano z jej produktem, zmiana nazwy na Soft99 Corporation była więc już tylko formalnością. Na rynek trafiały kolejne specyfiki, a marka Soft99 była już tak mocna, że japońskie gwiazdy showbiznesu prześcigały się w chwaleniu, że ich samochody pielęgnowane są z użyciem środków Soft99. Innowacje Soft99 to między innymi pierwszy szampon do mycia lakierów akrylowych, jedne z pierwszych sprayów do kokpitu o miłym zapachu, pionierskie środki do szkła, skóry, opon.
fussoW 1990 roku Soft99 rozpoczął sprzedaż produktu, który stał się przebojem na całym świecie – Fusso Coat, wosku o gwarantowanym, 90-dniowym czasie przylegania. 8 lat później pojawił się jego następca – FukuPika, pierwszy na świecie wosk, któremu do nałożenia wystarczy przetarcie nim karoserii.
authW 2002 roku Soft99 pokazał najdoskonalszy do tej pory wosk Authentic – z czystej karnauby. A rok później, po kilkunastu latach badań zaprezentowano G’zox: linię kwarcowych powłok karoserii o niezrównanej twardości i fenomenalnym połysku. Równocześnie Soft99 zdecydował się podzielić wiedzą i doświadczeniem z detailerami i salony G’zox zaczęły wyrastać w całej Azji jak grzyby po deszczu. Połączenie niezrównanego produktu oraz dekad doświadczenia było dla Soft99 tym, czym 50 lat wcześniej wosk o tej nazwie był dla Nitto: spowodowały, że G’zox jest synonimem najwyższej jakości detailingu i używany jest jako rzeczownik. W Japonii auto nie trafia na detailing, tylko poddawane jest g’zoxowaniu.
gzPo 60 latach od pierwszego, skromnego produktu który na zawsze zmienił światowy rynek, Soft99 i jego marka G’zox trafiają do Europy. Pierwsze salony detailerskie sygnowane nazwą G’zox powstają właśnie w Polsce.