A45 AMG

Powiedzieć, że każdy chciał pracować przy tym Mercedesie nie będzie przesadą. O tym, jak dobrym samochodem jest Mercedes A45 AMG nie musimy was przekonywać, wystarczy rzucić okiem na dane techniczneMożemy za to spojrzeć na niego z naszego punktu widzenia.

Powierzono nam pracę nad fabrycznie nowym samochodem (przebieg 0!), który wkrótce trafi do szczęśliwego nabywcy. A45 nie jest duży, więc mycie nie powinno zajmować dużo czasu, ale kształty karoserii powodują że może być skomplikowane. Po pierwsze – skrzydło na dachu. Jeśli nic was nie powstrzymywało przed wjeżdżaniem na myjnię automatyczną, to teraz powstrzyma. Automat to skrzydło po prostu urwie. Po drugie – piękne przetłoczenia na burtach samochodu. Podczas jazdy w deszczowych warunkach właśnie na tych przetłoczeniach będzie osadzać się brud i błoto. Pomysł na zabezpiecznie karoserii samochodu zanim jeszcze auto wyjedzie na nasze drogi był więc godny pochwały.

Auto trafiło do nas prosto z ciężarówki, która przywiozła je z Affalterbach. Trudy podróży odcisnęły się na nim mimo zastosowania firmowych pokrowców i  zabezpieczeń, dlatego zaczęliśmy od Gzox Exclusive Maintenance Shampoo, który nie zawiera agresywnych środków ścierających i przez to znakomicie nadaje się do lakierów fabrycznie nowych, nie wymagających usuwania warstwy klaru.

Zdecydowaliśmy się na użycie naszej pianki Soft99 Jet Foam na zaciskach i nadkolach auta, mając na względzie nie tylko samo czyszczenie ale przede wszystkim warstwę zabezpieczającą przed osadzaniem się brudu, jaką tworzy Jet Foam. Gdyby to było to starsze auto, po okresie gwarancyjnym, do nadkoli użylibyśmy Soft99 Under Coat Spray, który po naniesieniu na plastiki tworzy grubą, miękką warstwę chroniącą przed uderzeniami kamieni. W przypadku samochodów, które będą odwiedzać serwisy celem przeglądów gwarancyjnych polecamy jednak Jet Foam albo nowy Cleansing Coat, stosowany nie tylko na koła, ale właśnie również na nadkola.

Karoseria AMG nie pozostawiała wiele do życzenia, ale gdy przyjrzeliśmy się jej w świetle o mocy nieco ponad 2 kW (wiemy, że w fabryce takich nie mają), w lakierze auta ujawniły się delikatne ślady transportu. Oznaczało to więc, że zajmiemy się całym samochodem i 45 AMG zostało z nami na cały dzień.

Delikatnie przygotowany do położenia powłoki kwarcowej lakier pokryliśmy powłoką Real Glass Coat Gloss Type. To powłoka o wysokiej odporności na warunki pogodowe, świetnie przylegająca do lakieru i „odpychająca” wodę. Efektem jej zastosowania jest ściekanie wody – zarówno brudnej jak i czystej – z samochodu bez pozostawiania śladów. Latem właściciel 45 AMG skorzysta z innej ogromnej przewagi Real Glass Coat nad konwencjonalnymi woskami: w wysokiej temperaturze powłoka nie zmienia swoich właściwości i nie pozwala na przylepienie się brudu. Zwykłe woski nie sprawdzają się przy dłuższym stosowaniu w warunkach letnich, a co dopiero przy czarnej karoserii, która rozgrzewa się do temperatury 70-80 stopni. Miękną i zamiast chronić przed brudem, wręcz go absrobują. Tego problemu nie ma w przypadku powłoki kwarcowej. Karoseria samochodu pokrytego Real Glass Coat Gloss Type będzie przez dwa lata pod naszą gwarancją i stan powłoki lakierniczej przez ten czas nie powinien się zmienić.

Stosunkowo najwięcej czasu poświęciliśmy na wspomniane na wstępie skrzydło. Jego kształt oraz sposób mocowania wymagają najwyższej precyzji i mistrzowskiej techniki pracy. Maska czy boki auta były przy nim łatwym zadaniem.

Na sam koniec jeszcze wnętrze – tutaj nie mieliśmy zbyt dużo do roboty, ale i tak udało nam się doprowadzić je do perfekcyjnej czystości. Teraz mały Mercedes o niebagatelnej mocy 360 KM może ruszać w drogę.